انجام ورزش چه بصورت حرفه ای و چه بصورت آماتور همواره با خطر بروز آسیب هایی همراه است، البته بروز آسیب های ورزشی شدید در ورزشکارانی که بطور حرفه ای ورزش می کنند بیش از سایر افراد است.

انجام نادرست حرکات ورزشی، انجام ورزش شدید بدون آمادگی قبلی و ورزش با امکانات نامناسب و در محیط غیر استاندارد از جمله عواملی هستند که ریسک بروز آسیب های ورزشی را افزایش می دهند.

 

آسیب های ورزشی شایع

 

– آسیب های شانه مانند التهاب تاندون های شانه، شکستگی های استخوان های شانه، در رفتگی شانه، پارگی روتاتورکاف و …

– آسیب های دست و بازو مانند آرنج تنیس بازان، آرنج گلف بازان، دررفتگی و شکستگی مچ و ساعد دست

– آسیب های زانو مانند درفتگی زانو، شکستگی زانو، پارگی رباط های زانو، آسیب و پارگی منیسک زانو و …

– آسیب های پا مانند شکستگی، دررفتگی و پیچ خوردگی مچ پا، سندرم زانوی دوندگان، التهاب فاشیای کف پا و …

– آسیب های ستون فقرات مانند دیسک کمر و گردن، شکستگی مهره ها و …

یک ورزشکار حرفه ای در صورتی می‌تواند بطور کامل و با توان حداکثری فعاليت داشته باشد كه دارای آسیب دیدگی نباشد. با توجه به اینکه آسیب دیدگی جزیی از ورزش حرفه ای است.

 

فیزیوتراپی ورزشی

 

فیزیوتراپی ورزشی یکی از حوزه های تخصصی فیزیوتراپی است که بطور خاص به پیشگیری و درمان آسیب های ورزشی و توانبخشی ورزشکار برای بازگشت هرچه سریع تر به میادین ورزشی انجام می گیرد.

فیزیوتراپی ورزشی یکی از مهم ترین حوزه های تخصصی فعالیت فیزیوتراپیست ها است که با هدف تسریع بهبودی، کاهش عوارض آسیب دیدگی و بازگرداندن ورزشکار به سطحی از آمادگی که توانایی بازگشت به میادین ورزشی را داشته باشد انجام می گیرد.


کلینیک من آسیب ,ورزشی ,انجام ,ورزش ,فیزیوتراپی ,شکستگی ,فیزیوتراپی ورزشی ,آسیب دیدگی ,بروز آسیب ,میادین ورزشی ,داشته باشد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رقص واژه ها بر صفحه سپید ندا، من و دلتنگی... دانلود فایل سابلیمینال هر چی کی بخوای دانلود رایگان فیلم و دانلود سریال و دانلود رمان و خبر و سرگرمی و مد دانلود آهنگ های جدید کند اوشاغی دستور پخت انواع غذا